24/7

Vet att det är många som inte gillar det uttrycket. Vet egentligen inte varför. Någon som känner att den har ett svar? Kommentera! För mig personligen klingar det inte falskt. Kanske för att jag mest har hört det i sammanhang där det slås i hop med "bön". 24/7-bön. har varit med på sådana två gånger. I natt blir tredje gången. Vi från kyrkan (jag, Lina, Emil, Elias och Cajza, som det verkar nu) har nattpasset till tisdagen, och eftersom vi är så få så kommer det nog inte bli mycket sömn. Räknar alltså med att vara rätt trött imorgon.

Och veckan som står för dörren är inte helt rolig den heller: Trafikkunskapprov på onsdag och kemiprov och engelska glosor på torsdag. Blä på det. Sen får man inte glömma fysikprovet och det eventuella matteprovet nästa vecka. Terminen är igång, och det skryter den gärna om. Blä på det med.

Men, till det positiva: 24/7-bön alltså. Det kommer bli gött. Och sen så är det ju T minus 1 dagar kvar till dagen D. (Där T är 4 månader, och dagen D är min artonårsdag.) Vad som kommer hända på dagen D, eller i anslutning till den, vet jag inte riktigt än. Just nu går tankarna i banor som tycker att jag ska härma Olle Mellbourn, och alltså ha ett tårtkalas. Hmm, hmm. Vi får väl se.

Kommentarer
Postat av: Erik Olsson

Om denhär veckan känns tråkig så får den ett roligt avslut med Spexet i Abra iallfall!! :D

2009-01-12 @ 18:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0